Minggu, 28 April 2024
Bimbingan Belajar

Class Trip to Mayapada Bank

Class Trip to Mayapada Bank

The world is rapidly changing and becoming increasingly digital. This shift has touched almost every industry, and banking is no exception. Today customers expect the same level of convenience and accessibility from the financial services they get from other online services. To meet these demands and stay competitive, banking institutions are facing the need for digital transformation.

In response to this need, PrimeOne School (POS) organized a class trip to Mayapada Bank, Medan for the students of grades IX. This aim was to help the students of the school learn life skills, work skills, and financial self-sufficiency.

The activities they were involved in during the trip included an introduction to financial literacy and quizzes, extensive discussions about expenses and financial instruments following a talk made by the head of the bank department and the branch manager. Through the class trip, the school intends to teach students about a variety of topics from basic banking to entrepreneurial skills and small business concerns.

This class trip will definitely increase students’ knowledge on how to handle cash. Financial literacy for children is to ensure that the students are educated on the best way to manage finances. This is a way of securing their future. This helps them spend wisely at all times. This class trip was also an attempt to teach students how mathematical skills and the logical ability applied in everyday life.

Dunia berubah dengan cepat dan menjadi semakin digital. Pergeseran ini telah menyentuh hampir semua industri, tidak terkecuali perbankan. Saat ini pelanggan mengharapkan tingkat kenyamanan dan aksesibilitas yang sama dari layanan keuangan yang mereka dapatkan dari layanan online lainnya. Untuk memenuhi tuntutan ini dan tetap kompetitif, lembaga perbankan perlu melakukan transformasi digital.

Menanggapi kebutuhan tersebut, PrimeOne School (POS) menyelenggarakan class trip ke Bank Mayapada, Medan untuk siswa kelas IX. Tujuannya adalah untuk membantu siswa mempelajari keterampilan hidup, keterampilan kerja, dan kemandirian finansial.

Kegiatan yang mereka ikuti selama perjalanan tersebut antara lain pengenalan literasi keuangan dan kuis, diskusi lebih dalam tentang pengeluaran dan instrumen keuangan setelah mengikuti ceramah yang disampaikan oleh kepala departemen bank dan manajer cabang. Melalui class trip, sekolah bermaksud untuk mengajar siswa tentang berbagai topik mulai dari perbankan dasar hingga keterampilan kewirausahaan dan masalah bisnis.

Class trip ini tentunya akan menambah pengetahuan siswa tentang cara menangani uang tunai. Literasi keuangan bagi murid-murid adalah untuk memastikan bahwa peserta didik mengetahui cara mengelola keuangan dengan baik. Ini adalah cara untuk mengamankan masa depan mereka. Ini membantu mereka membelanjakan uang dengan bijak setiap saat. Class trip ini juga merupakan upaya untuk mengajarkan siswa bagaimana keterampilan matematika dan kemampuan logika dipraktekkan dalam kehidupan sehari-hari.

世界正在迅速变化,并且变得越来越数字化。这种转变几乎触及每个行业,银行业也不例外。如今,客户期望金融服务能够提供与其他在线服务相同水平的便利性和可访问性。为了满足这些需求并保持竞争力,银行机构需要进行数字化转型。

根据实际需要,甲大国际规范学校为九年级的学生组织了一次前往棉兰市Mayapada 银行的班级旅行,目的是帮助学校的学生学习生活技能、工作技能和经济独立能力。

行程中学生参加的活动包括金融知识介绍和小测验,以及在听完银行部门负责人和分行经理的讲座后,对费用和金融工具进行更深入的讨论。学校旨在通过班级旅行向学生传授各种主题,包括从基本银行业务、创业技能,到商业问题等等。

这次班级旅行肯定会增加学生如何处理现金的知识。理财知识会让学生懂得如何管理财务。这是对学生未来而言是一项保障,有助于学生始终明智地消费。这次班级旅行也教会了学生如何在日常生活中练习数学技能和逻辑能力。